Trobojka na Cetinjskom manastiru

 Trobojka na Cetinjskom manastiru

Piše: Veselin Veljović, predavač na predmetima Nacionalne i Međunarodne bezbjednosti

Nikada kao sada nije potrebno jedinstvo da se Crna Gora od bahatih nasrtaja sačuva i zaštiti. Politička alternativa svakoga dana pokazuje svoje pravo lice. Neznanje i nekompetentnost, neodgovornost i anticrnogorsko djelovanje su slika nove vlasti kojima ne smeta degradacija i poniženje vlastite države. Na sceni je najgori oblik srpskog nacionalizma i radikalizma. Vlada širi strah, mržnju i osvetu, pobuđuje nestanak građanske države i dominaciju crkveno-teokratske države

Podsjećanja radi devedesetih godina na ratom zahvaćenom prostoru ex Jugoslavije takozvane “balvan revolucije” dovodile su do stvaranja “slobodnih zona” izazivanjem “balvan barikada” na glavnim saobraćajnicama i na taj način sa paravojnim formacijama stvarale prostor pod vojnom i političkom kontrolom u cilju uspostavljanja revolucionarne vlasti. Istorija nas opominje kako su takvi pokušaji na kraju završavali.

Ne tako davno balvane smo imali i pred crnogorskim Parlamentom uz prepoznatljivu ikonografiju i roštiljanje “srbadije barske”. Nakon “balvan revolucije” Crnu Goru je zapljusnula “trobojka revolucija” . Neznaveni autori oslikavali su trobojke đe god su stigli, ispoljavajući primitivizam i vulgarni nacionalizam.

Da mašta tog polusvijeta nema granica i da je samo ljudska glupost bezgranična pokazuje takozvana “cerada revolucija”. Otužno izgledaju i opskurno viseće cerade na zgradama mnogih crnogorskih gradova, bilbordima pored crnogorskih saobraćajnica veličajući sjeme razdora i razgradnje svega Crnogorskog za račun tuđih država i tuđih interesa. Najnoviji postupak postavljanja trobojke na kapije Cetinjskog i Crnogorskog manastira nema samo formalno već suštinsko značenje, manastir je srpski–dakle naš. Cetinjski manastir za Crnu Goru predstavlja posebnu istorijsku vrijednost kao mjesto gdje su stolovali gospodari Crne Gore i Mitropoliti autokefalne crnogorske pravoslavne crkve. Dakle, postavljanje trobojke na Cetinjskom manastiru isto je kao i podizanje limene crkve na Rumiji u prevodu “osvajanje teritorije” i zabadanje glogovog kolca u vrijednosti građanske Crne Gore. Kada se tome doda izjava visokih zvaničnika susjedne države da dinastija Vojislavljevića pripada tamo njima, onda su jasne hegemonističke aspiracije prema Crnoj Gori kao suverenoj državi.

Na sceni je osmišljeni pokušaj krađe i poništenja crnogorske istorije dakle crnogorskog postojanja. Suštinski kada nemate vlastitu verlikalu trajanja i postojanja kao Crna Gora 10 vjekova očekivano je da prisvajate i kradete od drugih. Očigledno da Srpska crkva kao tuđa crkva, tuđe države u funkciji tuđih interesa ugrožava i destabilizuje Crnogorsku državu. Nikada kao sada nije potrebno jedinstvo da se Crna Gora od takvih bahatih nasrtaja sačuva i zaštiti. Ako se to kojim slučajem ne dogodi bićemo označeni kao generacija koja je nakon 100 godina povratila i izgubila nezavisnost vlastite države. Politička alternativa svakoga dana pokazuje svoje pravo lice. Neznanje i nekompetentnost, neodgovornost i anticrnogorsko djelovanje su slika nove vlasti kojima ne smeta degradacija i poniženje vlastite države.

Svakoga dana je na stotine novozaraženih, građani umiru, gase se životi zbog nesposobnosti nadležnih da spasavaju ljudske živote. Neznanje i nesposobnost urušavaju zdravlje i bezbjednost građana. Nikada crnogorsko društvo nije bilo podijeljeno kao danas. Na sceni je najgori oblik srpskog nacionalizma i radikalizma. Vlada širi strah, mržnju i osvetu, pobuđuje nestanak građanske države i dominaciju crkveno-teokratske države. Gazi se antifašizam kao prepoznatljivost i civilizacijksa tekovina Crne Gore. Šovinizam i hegemonija osvajaju crnogorske gradove a hibridni režim svakoga dana osvaja nova prostranstva u kojem glavnu riječ vode provincijalni i prizemno patosni nacionalizam. Demokratski front je pješadija državnika tuđih država i sa ponosom stoji ispod njihovih barjaka. To se u ponosnoj Crnoj Gori uvijek zvalo izdaja.

Na sceni je urušavanje institucija, razgradnja države i prosto je nestvarno da međunarodni faktor dakle prijatelji i partneri Crne Gore ne vide, ne prepoznaju i ćute na novu 1918.godinu u lukavijem i pokvarenijem izdanju. Za osudu i prezir je navodna platforma pomirenja koja počiva na rušenju crnogorske države i crnogorskog identiteta dok srpski popovi šire i podstrekavaju velikosrpski nacionalizam, lažno se predstavljajući kao pomiritelji u Crnoj Gori. Sve što čine i rade je usmjereno protiv crnogorske države a zarad očuvanja ličnih interesa i monopolističkih pozicija. Cilj je prinijeti Crnu Goru na žrtvenik velikosrpskog nacionalizma jer ideja o velikoj Srbiji “šešeljevski” živi i kod njegovih učenika, zveckajući ponovo oružjem kao devedesetih.

Veliki crnogorski pjesnik i državnik Njegoš kaže: “Pleme moje snom mrtvijem spava“ dok srpska crkva ostvaruje svoje ciljeve preko teokratske vlade srpske crkve u Crnoj Gori ne shavatajući da je predstojeći popis stanovništva pitanje od najvećeg nacionalnog interesa za Srbiju i srpsku vlast. Svakodnevne su zloupotrebe građana neistinama i manipulacijama. Opravdava se nezakonito milionsko zaduženje, ukidanje nacionalne aviokompanije, revanšizam i nepotizam, prodaja vlasništva u elektroenergetskom sistemu državi Srbiji, ukidanje organa institucija, najave gašenja rudnika uglja i termoelektarne u Pljevljima, davanje imena ulica ratnim zločincima i mnogo toga još na štetu građanki i građana Crne Gore. Preuzeli ste odgovornost za vođenje države sa deficitom političkog liderstva i znanja uz izostanak jasne vizije i strategije i nepredvidljivost šta donosi novo jutro. Morate biti svjesni da ćete jednog dana otići i da sve što ste radili neće biti zaboravljeno kao što nije ni sramna i izdajnička 1918..

Izvor: Pobjeda

Portal Mojkovac

Pročitajte još